Sporta mera!

Jepp, som vi alla vet är det nyttigt att träna! ;) Sjlv tränar jag 6 ggr i veckan, och satsar verkligen! :) Jag tänkte skriva om lite olka sporter - och detta är då min uppfattning! ;)


För den

Pratglada: Då tycker jag att simning passar bra, fråga en kompis om den vill följa med och sätt upp ett mål; exempelvis 900 meter. (Det kan ni ju välja själva) Sen när ni har simmat det ett antal ggr och känner att ni skulle klara med, så öka med ett par, trehundra meter eller något sånt. Ni kan ju också avsluta med att bada och leka när ni simmat klart som en "belöning" ;)  Om du nu tycker det är jättekul att simma och vill börja träna på "riktig" så kan du höra dig för i simklubbarna som finns där du bor!

Som vill bli strak och är motiverad: gå på gym, du måste väl dock vara 15, 16 eller nåt sånt. men det är bara att köra på och svetta ner sig! ;) Ha ett mål varje gång du går dit, hur mycket du vill klara den här gången. Försök klara lite mer än förra gången du var där! Om du vill ha hjälp på gymmet, så tror jag att på dom flesta ställena har de instrutörer som visar hur man ska göra.

Rastlösa: Ut och spring! Spring tills du inte orkar mer! ;) Och likadant här: försök att klara mer och mer.


Det var allt för denna gången, kanske det kommer någon fortsättning. ;)



Kommentarer
Postat av: Hanna

tack (:

2008-01-11 @ 16:31:19
URL: http://alltomhanna.blogg.se
Postat av: Anonym

bra tips haha =)

2008-01-11 @ 16:59:13
URL: http://helenascity.blogg.se

Här kan du kommentera:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

Hemsida elr blogg?

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0