Ny photoshopguide!

Nu kommer det äntligen en photoshopguide till, made by me ;) Jag använder adobe photoshop elements 3.0
Nu börjar vi. Jag hade tänkt lägga ihop 2 bilder i en, så dem ligger ovanpå varandra men man ser båda, fattar ni? ;)


1. öppna 2 bilder du vill arbeta med. (tryck på ctrl+O)


image110

2. Vill du eventuellt ha en av bilderna eller båda svartita väljer du förbättra-justera färg -ta bort färg

image111'

3. Sen klistrar du in den andra bilden (hela bilden)
(för att få in den andra bilden: markera hela, tryck på ctrl+c för att kopiera ctrl+v för att klistra in)

image112

4. Nu när du har den översta bilden markerad i "lager-rutan" väljer du sen "stilar och effekter", sen "synlighet" och sen "spöklik". Då blir bilden halvt genomskinlig.

image113

Klart! Spara genom att trycka ctrl+shift+S. Här nedan visar jag 4 olika varianter av mina resultat.
1:a bilden har jag gjort den understa bilden svartvit
2:a bilden är båda med färg
3:e bilden är den översta bilden svartvit
4:e bilden är båda svartvita



Lycka till!

fråga om det är något du undrar över ;)

Kommentarer
Postat av: sofia

AAAH! JAG ÄLSKAR DIG!!!

jag höll på att krångla med det här jättemycket och fattade ingenting.. Jag följde din beskrivning, och då funkade det!

TACK! :D

2009-12-11 @ 22:28:54
URL: http://sofiawikstrom.blogg.se/

Här kan du kommentera:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

Hemsida elr blogg?

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0